Řešitelský tým                   Cílová skupina                   Publicita projektu                   Doložení plánu                    Ostatní 

MENDELU NETWORKING

Komunikace v obtížnějších situacích

KOMUNIKACE V OBTÍŽNĚJŠÍCH SITUACÍCH

Workshop plně hrazený z projektu Mendelu Networking

Termín, čas konání: 10. - 11. dubna 2014 (10. dubna: 8.30 – 17.00 a  11. dubna: 8.00 – 14.00)

Místo: Zelená zasedací místnost rektorátu, budova A, 2. patro, skleněné dveře vpravo vedle auly

Lektor: Pavel Štursa  (www.pavelstursa.cz)

Obsah

  • Z čeho všeho sestává účinná komunikace.
  • Efektivní komunikace a vyjednávání při předávání a přebírání úkolů. Jak nekonfliktně odmítnout nevhodný požadavek, jak naopak prosazovat oprávněný požadavek nebo stanovisko. Jak jednat v situaci střetu rozdílných názorů.  Jak s výtkami, námitkami, stížnostmi, hněvem a při dalších náročnějších fázích rozhovorů. 
  • Smysl konfliktů. Vhodný přístup ke konfliktům. Principy zvládnutí konfliktu: zřetel na obsahovou i vztahovou rovinu rozhovoru. Průběžné budování důvěry.
  • Emoce v komunikaci – když je jich málo, když je jich příliš… Význam, zpracovávání emocí. Zacházení s vlastními emocemi a s emocemi komunikačního partnera.
  • Co nám pro komunikaci může přinést osvojení asertivity? Čím je asertivita: pasivní, agresivní versus asertivní chování.  Zvládnutí asertivity - postoje (důsledný win-win přístup), techniky.
  • Modelové způsoby reagování – vyvození a doporučení vhodných odpovědí, reakcí.
  • Trénink modelových situací. Aplikace principů na situace z praxe účastníků.

Přínos: Rozvoj komunikačních dovedností, které umožňují uhájit vlastní stanovisko, aniž by to poškozovalo vztahy. Posílení schopnosti komunikovat současně se zřetelem na výsledky i dobré pocity. Individuální doporučení pro zvládání konkrétních komunikačních situací. Zvýšení jistoty ve zvládání náročnějších situací. Podpora osobní zátěžové odolnosti, efektivity a pohody.

Poznámka:Abychom v rámci semináře pracovali s konkrétním, reálným materiálem a směřovali k praktickým doporučením, čím vaše osobní komunikační dovednosti dále zlepšit, vybavte si prosím před kurzem 1-2 druhy pro vás typických rozhovorů, ve kterých uvítáte zlepšení komunikace, a to ať již po výsledkové nebo emoční (vztahové) stránce.

Maximální počet účastníků: 14 osob

Přílohy:


     

    Zpět na předchozí stránku