Řešitelský tým                   Cílová skupina                   Publicita projektu                   Doložení plánu                    Ostatní 

MENDELU SCIENCE POPULARIZATION

ČESKÁ MEDIÁLNÍ DŽUNGLE

ČESKÁ MEDIÁLNÍ DŽUNGLE

Termín: 4.2.2014, 9 – 16.30

Místnost: E23, Zemědělská 5, Brno

Na úvod workshopu absolvujeme rychlé legislativní minimum ‐ média a zákony (zpravodajská licence, jaká jsou práva respondentů při kontaktu s médii, právo na autorizaci/korektury ‐ u poskytnutého rozhovoru), právo na odpověď, omluvu, resp. jak je to obecně s ochranou osobnosti v médiích. Zjistíme, že konkurenční boj o čtenáře, diváka a posluchače se vyostřuje… Podíváme se na fenomény současných médií: Tady a teď, Dřív než ostatní, Reportéři na vaší straně, Pošli dobrý skutek dál… (cesta od spisovné češtiny k „lidštině“). Odtud je jen

krůček k bulvarizaci a tupému infotainmentu. Rozdíl mezi obsahovou a bulvarizační formou (které podléhají  i veřejnoprávní média). Staronové přístupy novinářů k práci: Churnalism, Newszak, McJournalism. Ale nemusí být tak zle.  Zjednodušení není  totéž co zkreslení a mezi povrchností a nesrozumitelností  lze celkem dobře proplouvat. Ukážeme si, jak pracují, fungují a uvažují současná (tradiční) média a jaké nové typy médií přicházejí (Consumer generated media/User generated content (konkrétní ukázky jak by je vědci mohli

využít).  Jaký typ médií má dnes perspektivu, jak se od sebe liší práce v deníku, týdeníku a měsíčníku… resp. se

kterými médií se oplatí „domluvit“ a jak je to s efektivitou mediální komunikace.

V našem workshopu se podíváme na cestu, kterou stihla urazit sociální média, kterými lze oslovit masy lidí s přesně cílenou zprávou v nejrůznějších službách a nástrojích internetu. Posoudíme roli webových stránek

a rozšíříme si povědomí o internetových nástrojích, které dramaticky rozšiřují dopad i možnosti klasických

webových prezentací nebo placené internetové reklamy. Pokusíme se porozumět dramatickým odlišnostem

současné "sítové generace" a jak tyto rozdíly uchopit pro účinnou komunikaci vědy.

 

Lektor: Mgr. Martin Maruniak

V oblasti mediální a marketingové komunikace působím více než 20let. Na Slovensku jsem pracoval jako reportér/moderátor Slovenské televize a TV Markíza, jako dramaturg a moderátor jsem spolupracoval také s Rádiem Twist a Slovenským rozhlasem.  Od roku 2000, po příjezdu do ČR, jsem se podílel na řízení strategické komunikace různých společností pod hlavičkou agentury GCI/Grey Praha. Šest let (2005-2011) jsem byl pražským korespondentem TV Markíza. V současnosti pracuji jako editor zpravodajství Rádia Impuls, spolupracuji s deníkem MF DNES. Věnuji se lektorské činnosti. Pravidelně publikuji v nejčtenějším slovenském týdeníku Plus 7 dní a podnikatelském časopisu PROFIT. Jako externího konzultanta pro oblast korporátní komunikace a media relations mých služeb využívá několik public relations a komunikačních agentur.

Přílohy:


     

    Zpět na předchozí stránku