MENDELU SCIENCE POPULARIZATIONPublic relations vědeckých projektů - Public relations (PR) ve službách vědců Public relations vědeckých projektů - Public relations (PR) ve službách vědců
- jak získat pro svůj projekt zájem a podporu veřejnosti a médií.
Termín: 21.1.2014, 9 – 16
Místnost: E23
Obsah kurzu:
- taktika a strategie informačních zdrojů (aktivní a reaktivní PR)
- tipy PR projektů, základy media relations (nástroje, význam)
- Media relations vs. reklama (publicita, image, reputace, goodwill)
- jak připravit účinné sdělení a základy přístupu ke komunikaci s médii
- vědci v pozici tiskových mluvčích – význam, náplň práce a s tím související různé způsoby prezentace: tiskové zprávy, tiskové konference, pracovní snídaně, briefing, press trip, řízený rozhovor – interview, řízený“ informační únik a lobbing, individuální kontakt, exkluzivita, mediální partnerství, expertní stanoviska, astroturfing, spin doctoring
- jiné komunikační kanály, nástroje a zdroje: databáze, statistiky, analýzy, průzkumy, veletrhy/výstavy, dny otevřených dveří
- tabu v komunikaci s médii (mj. úplatky, lži, nuda, výčitky)
- prezentace v různých typech médií práce s tématem a informacemi (rozdílný přístup zpravodajství vs. publicistika, „terminus technicus“)
- monitoring médií a hodnocení mediální publicity (efektivita vědeckých PR projektů).
- jak reagovat na chyby v médiích a právo na odpověď
- specifika komunikace s médii v různých oborech (věda/vysoké školství, neziskový sektor, okální/občanský, aktivizmus, ekologie, samospráva, kultura, marketing ve školství a vědě)
- Public relations a krizová komunikace (prevence krizí, krizový scénář, krizový tým, reakce v krizi)
- revoluce jménem internet (PR v 21. století)
- spolupráce s PRagenturou
Lektor: Mgr. Martin Maruniak - V oblasti mediální a marketingové komunikace působím více než 20let. Na Slovensku jsem pracoval jako reportér/moderátor Slovenské televize a TV Markíza, jako dramaturg a moderátor jsem spolupracoval také s Rádiem Twist a Slovenským rozhlasem. Od roku 2000, po příjezdu do ČR, jsem se podílel na řízení strategické komunikace různých společností pod hlavičkou agentury GCI/Grey Praha. Šest let (2005-2011) jsem byl pražským korespondentem TV Markíza. V současnosti pracuji jako editor zpravodajství Rádia Impuls, spolupracuji s deníkem MF DNES. Věnuji se lektorské činnosti. Pravidelně publikuji v nejčtenějším slovenském týdeníku Plus 7 dní a podnikatelském časopisu PROFIT. Jako externího konzultanta pro oblast korporátní komunikace a media relations mých služeb využívá několik public relations a komunikačních agentur.
Přílohy:
- Přihláška on-line Public relations vědeckých projektů - Public relations (PR) ve službách vědců
Zpět na předchozí stránku
|