ŠKOLA JAKO ZAHRADA
2 Inventarizace sadů
- výměra sadů v roce 2011 22 339 ha
- z toho produkční sady 18 187 ha
- nevyhovující věková struktura: drobné ovoce, broskvoně, jabloně, višně, třešně
- příznivá věková struktura: černý rybíz, švestky, slivoně, hrušně
- v období 1995 – 2011 bylo v ČR vysazeno 10 629 ha sadů
- podpora restrukturalizace sadů v systému integrované produkce
- podpora zpracování zemědělských produktů a zvyšování konkurenceschopnosti potravinářského průmyslu
Klasifikace kultur (dle zákona č. 252/1997 Sb§31 a NV č. 335/2009 Sb.)
Ovocná dřevina: strom nebo keř pěstovaný pro pravidelnou sklizeň ovoce
Ovocný sad: zemědělsky obhospodařovaná půda, která je souvisle osázená ovocnými stromy, keři, započítává se manipulační prostor, od 12 m na začátku a konci řad
Školky: je zemědělsky obhospodařovaná půda, na které se pěstují školkařské výpěstky ovocných a okrasných druhů, révy vinné včetně podnožového materiálu
Stromořadí: se rozumí útvar liniového typu tvořený nejméně 5 ks dřevinné vegetace
a zpravidla pravidelně se opakujícími prvky
Základní systémy pěstování
- konvenční – je založen na používání syntetických pesticidů. Ošetřuje se v pevně stanovených termínech (nesleduje se vývoj škůdců a intenzita napadení)
- integrovaný systém - je založen na monitorování výskytu škodlivých činitelů, výskytu a podpoře přirozených nepřátel škůdců, selektivní pesticidy, nechemické metody zabránění vzniku rezistentních populací
- biologické pěstování – je povoleno používat nechemické přípravky, fungicidy anorganického původu (Cu, S).
Předchozí |
Připraveno v rámci řešení projektu Environmentální vzdělávání pro pedagogy ZŠ
číslo: CZ.1.07/1.3.10/03.0005
|
Následující
|