Krmiva pro psy jsou vyráběná z obilovin, vedlejších výrobků při zpracování obilovin, bílkovinných koncentrátů živočišného a rostlinného původu, tuků a minerálních látek a vitamínových doplňků. Jsou prodávaná jako suchary a směs masa a vloček. V návaznosti na složení mohou být využívána jako kompletní nebo doplňková krmiva.

U suchých krmiv pro kočky se klade větší důraz na zařazení bílkovin a tuků živočišného původu. Jsou dodávána jako expandované suchary upravené tak, aby s vodou (resp. mlékem) vytvářely kompletní krmnou dávku.

Polosuchá krmiva

Skládají se z masa, vedlejších masných produktů, sóji, nebo jiných rostlinných bílkovinných koncentrátů, obilovin, tuků a cukrů. Technologie umožňuje měnit obsah vody v širokém rozsahu. S 15 % se mohou blížit suchým krmivům, nebo s 25-30 % mírně šťavnatým. Nejoblíbenější jsou produkty s 25 % vody, protože rychle nevysychají a mají silnou vůni.

Konzervovaná krmiva

Hlavními složkami konzervovaných krmiv je maso a vedlejší masné produkty, jiné bílkovinné koncentráty, cereálie a doplněk minerálních látek a vitamínů.

Vzhledem k tomu, že výživa psů a koček se liší, je pouze malý podíl určen pro oba druhy. Do určité míry je možno používat krmiva pro kočky u psů, ale ne naopak. Krmivo pro kočky má vysoký obsah proteinů (33 %) a energie, proto se nikdy nesmí použít u psů jako základní krmivo, protože by to mohlo u nich vést k obezitě.

Podle formy využití je možno krmiva dělit na:

  • kompletní krmiva,
  • doplňková krmiva,
  • suchary k přimíchání,
  • pamlsek.

Podle kvality je možno je dělit

Krmiva vysoké kvality

Jde o světoznámé a uznávané značky, krmiva jsou definována jako "PREMIUM" a jsou cíleně vyráběna pro různé kategorie. Hlavní marketingovou strategií výrobce je optimální nutriční hodnota.

Krmiva dobré kvality

Obecně značena jako "POPULAR" a některá jsou vyráběna pro různé kategorie. Hlavní marketingovou strategií výrobce je chutnost.

Krmiva nižší kvality

Výroba z méně kvalitních surovin. Nejsou certifikovaná mezinárodními organizacemi. Hlavní marketingovou strategií výrobce je u nich cena.

© 2007