Úvod
Analýza půd
Analýza rostlinné hmoty
Literatura

návštěvy od 15.12.2011

[CNW:Counter]

ISBN 978-80-7375-582-9            
           
           © 2011

ÚVOD

Multimediální výuková prezentace "Půda-kov-rostlina" poskytuje přehled analýz půdy, zahrnující odběr půdních vzorků, stanovení výměnného pH a přístupných makrobiogenních prvků (P, K, Ca a Mg)spolu s metodami zjištění celkového a vodorozpustného obsahu rizikových prvků a obsahu a kvality organické hmoty v půdě. Významnou kapitolou výukové opory je přehled metod zaměřených na rozbor rostlinné hmoty, založených na anorganických rozborech rostlin.

Multimediální opora výuky "Půda-kov-rostlina" je určena pro studenty denního a distančního studia navštěvující předměty Agrochemie a výživa rostlin, Pedologie a výživa rostlin, Výživa rostlin, Výživa a hnojení, Výživa a hnojení rostlin, Teoretické základy výživy rostlin, Systémy výživy rostlin, Speciální výživa rostlin, Výroba a využití organických hnojiv a Odpadové hospodářství vyučované na ústavu Agrochemie, půdoznalství, mikrobiologie a výživy rostlin AF, Mendelovy univerzity v Brně. Předměty jsou zaměřené na studium půdního chemismu a zákonitostí ve výživě rostlin vyučované zejména na Agronomické fakultě, a to jak v bakalářském typu studia a všech jeho studijních programech (Agrobiologie, Rostlinolékařství, Technologie odpadů, Chemie a technologie potravin, Zemědělská specializace, Zemědělské inženýrství a Zootechnika) tak v magisterském typu studia v programech Biotechnologie odpadů, Fytotechnika, Rostlinolékařství, Chemie a technologie potravin, Zemědělská specializace a Zootechnika. Multimediální texty mohou vzužít při studiu také studenti Zahradnické a Lesnické a dřevařské fakulty navštěvující předměty Výživa a hnojení rostlin pro ZAKA, Výživa a hnojení zahradnických rostlin, Výživa a hnojení révy vinné, Výživa a substráty v programech bakalářského studijního typu (Zahradní a krajinná architektura, Zahradnické inženýrství, Zahradnictví) a magisterského navazujícího studia (Zahradní a krajinná architektura, Zahradnické inženýrství).

Multimediální opora výuky je určena ke studiu nejen v přímé výuce, ale především při samostudiu studentů. Její reálné využití se dotýká rovněž zemědělské praxe a široké odborné veřejnosti.

Multimediální texty "Laboratorní výuka z výživy rostlin" jako e-learningová opora výuky vznikla za finanční podpory projektu 2B08039 - Studium vztahu vybraných rizikových prvků k labilním formám půdní organické hmoty v marginálních (LFA) oblastech jehož poskytovatelem je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v Národním programu výzkumu - NPV II 2B - Zdravý a kvalitní život (2006-2011).

Předchozí Autor: Petr Škarpa
Spoluautor: Marie Bjelková, Karel Fiala, Lubica Pospíšilová
Datum poslení aktualizace stránky:  15. 12. 2011
Mendelova univerzita v Brně, AF, Ústav agrochemie, půdoznalství, mikrobiologie a výživy rostlin
Následující