Úvod
Analýza půd
Analýza substrátů
Analýza závlahové vody
Analýza hnojiv
Analýza rostlinné hmoty
Optimalizace hnojení dle ARR
Literatura

           © 2009

ÚVOD

Multimediální výuková opora "Laboratorní výuka z výživy rostlin" prezentuje základní metody stanovení půdní úrodnosti z pohledu živinného režimu půd, zahrnující odběr půdních vzorků, doplněný o postupy jejich chemických analýz (základních agrochemických charakteristik půdy), dále rozborů substrátů a organické hmoty, chemických analýz hnojiv a závlahových vod. Významnou kapitolou výukové prezentace je přehled metod určených pro zjištění výživného stavu kulturních rostlin v průběhu vegetace, založených na anorganických rozborech rostlin a jejich využití k optimalizaci hnojení porostů.

Multimediální opora výuky je určena pro studenty denního a distančního studia navštěvující předměty Agrochemie a výživa rostlin, Pedologie a výživa rostlin, Výživa rostlin, Výživa a hnojení, Výživa a hnojení rostlin, Teoretické základy výživy rostlin, Systémy výživy rostlin, Speciální výživa rostlin, Výroba a využití organických hnojiv a Odpadové hospodářství vyučované na ústavu Agrochemie, půdoznalství, mikrobiologie a výživy rostlin AF, Mendelovy univerzity v Brně. Předměty jsou zaměřené na studium půdního chemismu a zákonitostí ve výživě rostlin vyučované zejména na Agronomické fakultě, a to jak v bakalářském typu studia a všech jeho studijních programech (Agrobiologie, Rostlinolékařství, Technologie odpadů, Chemie a technologie potravin, Zemědělská specializace, Zemědělské inženýrství a Zootechnika) tak v magisterském typu studia v programech Biotechnologie odpadů, Fytotechnika, Rostlinolékařství, Chemie a technologie potravin, Zemědělská specializace a Zootechnika. Multimediální texty mohou vzužít při studiu také studenti Zahradnické a Lesnické a dřevařské fakulty navštěvující předměty Výživa a hnojení rostlin pro ZAKA, Výživa a hnojení zahradnických rostlin, Výživa a hnojení révy vinné, Výživa a substráty v programech bakalářského studijního typu (Zahradní a krajinná architektura, Zahradnické inženýrství, Zahradnictví) a magisterského navazujícího studia (Zahradní a krajinná architektura, Zahradnické inženýrství).

Multimediální opora výuky je určena ke studiu nejen v přímé výuce, ale především při samostudiu studentů. Její reálné využití se dotýká rovněž zemědělské praxe a široké odborné veřejnosti.

Multimediální texty "Laboratorní výuka z výživy rostlin" jako e-learningová opora výuky vznikla za finanční podpory FRVŠ (projekt F4 d 2057/2009) a IP-B 8.1.4 Inovace praktické výuky agrochemie a výživy rostlin.

Předchozí Autor: Petr Škarpa
Datum poslení aktualizace stránky:  03. 02. 2020
Následující